Lucia!

Hola amigos viejos!
 
Det har varit ett förfärligt långt uppehåll på bloggen, men tyvärr har vi haft hemskt mycket att stå i! Eller ja, både roliga och mindre roliga uppgifter. Davids fina föräldrar har varit här och det var jättemysigt att ha dem här och att få visa dem vårt Barcelona! Sen har det varit plugg, plugg och åter plugg på dagordningen... Idag har jag i alla haft det jag tror kommer att vara det jobbigaste provet, nämligen ett prov på hela spaniens historia, på spanska såklart. Att skriva en uppsatsfråga försvåras något av att allt ska vara på spanska... Men jag tror att det gick helt okej! Just nu känns det mest skönt att det är över. Nästa vecka har jag en debatt, ett seminarium och grammatikprov, det största provet av de alla om man ser till högskolepoäng men jag tror att det blir skönare än historiaprovet. Man behöver liksom inte skriva lika mycket...
 
Idag är det dessutom lucia och jag tycker faktiskt att det är riktigt tråkigt att inte få vara i Sverige och medverka eller uppleva ett luciatåg! Sitter därför och kollar på Lucia från imorse på Svt Play just nu, bra grejer det där. Jag älskar verkligen lucia och har de allra flesta åren i mitt liv medverkat i diverse luciatåg i kyrkor och i skolan och såklart för släkt och familj. För tre år sedan var jag dessutom med i Vallentunas luciatåg, vilket var jättekul! Vi lussade från sju på morgonen till halv nio på kvällen... Intensivt men väldigt roligt, mest givande var det på äldreboendena. Där var vi verkligen uppskattade och hälften av gamlingarna satt med tårar i ögonen och sjöng med. Vi fick dessutom fika på varje ställe, så sockerkicken varade hela dagen, oh yes. Hoppas att jag lyckas hitta ett sätt att vara med i ett luciatåg nästa år, men det beror väl på var jag befinner mig då.
 
Om en vecka är vi hemma! Känns lite overkligt, skönt och lite vemodigt. Men just nu mest skönt. Att få vara klar med allt plugg och bara få slappna av och krama om nära och kära. Anton, min kära lilla bro, uttryckte det så här: "jag saknar inte Ellen längre, nu längtar jag efter henne!"
 
Kram på er, och hoppas ni har haft en trevlig lucia! :)

Kommentarer:

1 Marie Arnfjell:

Förstår att du saknar en av årets finaste dagar, det är nåt speciellt med Luciadagen. Här i Åkersberga har det varit så fint med massor av tända marschaller överallt.
Vi räknar nu dagarna tills ni kommer hem. oj, vad vi längtar:-)
Puss & Kram

2 Emmilies:

Åh! Snart ses vi!!!
Ska bli så roligt.
Vi saknar er och ser framemot att blänga på film och käka chips med er ;-)
Kramar härifrån

3 Angelina:

Va duktig du har varit Ellen! Att plugga när David inte har plugg som måste göras! Men snart får du/ni komma hem o slappa! Oj va vi längtar efter er! Njut nu sista veckan! Kram!!

4 Anton din lilla bro:

Längtar jättemycket efter att ni kommer hem. När jag skriver det här så är det bara en dag kvar. Jag är supertaggad!

Kommentera här: