En månad till jul!

Hejsan!
 
Nu är det bara en månad kvar till julafton och vi har idag haft 15 grader och sol. Det ni! Vi tog en promenad upp på Montjuic, ett berg i närheten av där vi bor och hälften av promenaden gick vi genom en park med växter från i stort sett hela världen. Häftigt var det och otroligt varmt när man gick i solen! Vi som hade vant oss vid kyla...
 
Sen vi kom hem har vi båda haft en fruktansvärd huvudvärk och jag har dessutom väldigt ont i halsen men vi hoppas verkligen på att det går över fort eftersom jag har en intensiv vecka framför mig som kommer kräva rätt mycket, vore ju skönt om man fick vara på topp för en gångs skull... De har tänt julbelysningen här! Jag tycker sånt är så himla fint så i fredags när jag såg att de hade tänt den så sprang jag till balkongen och gick ut och kollade helt fascinerat medan David bara skrattade åt mig.. Vi har i alla fall ätit gott den här helgen, en god hamburgare med sjukt goda pommesfrites till och dessutom en Pad thai. Vi var på shoppingäventyr i lördags och det slutade inte superbra, därav thaimaten... Men mer om det någon annan gång. Bilder på belysningen kommer snart, finns i min kamera men orkar inte ladda upp dem nu eftersom David ropar på mig att jag ska komma och hjälpa honom med maten. Ikväll blir det nötkött, pommes frites, sås och sallad! Riktig söndagsmiddag ;)
 
Ha det fint!
 
Kram

Kommentarer:

1 Anton din lilla bro:

Det blir inget nötkött när ni kommer hem för vi har aldrig haft så mycket kött i frysarna.
Vilket gillar du bäst?😋

Kommentera här: