Finalmente el fin de semana ha llegado!

(Rubriken lyder: Äntligen har helgen kommit!)
För det har den för oss. Är oftast ledig tisdagar och fredagar och den här veckan är en sån vecka. Så nu är det långhelg, wiie! Vilket kan behövas, för nästa vecka drar slutspurten igång... "Intensivkurs" med en lärare som är här från Sverige, så vi har tre timmar om dagen måndag-onsdag och sen samma ämne med vår vanliga lärare på torsdagen och veckan efter är det tenta på det! På tisdag är det också dags för den första av två debatter som avgör vårt betyg i kommunikationskursen. Veckan efter tentan, dvs tre veckor fram, har jag muntlig examination i uttalskursen (en skriftlig examination vore väl i och för sig väldigt märklig...) och historiatenta vilket är en tenta på hela spaniens historia, dvs 3000 års historia eller så. Och det här är det enda provet i den kursen. Spännande... Veckan efter, som också är vår sista vecka, har vi den andra debatten, ett litteraturseminarium på en bok jag ännu inte börjat på eftersom jag inte ens kommit halvvägs på boken innan som vi ska skriva en recension på, och slutligen på vår sista dag, har vi en grammatiktenta som är på allt vi lärt oss och det är ju ganska mycket förhoppningsvis och herregud jag blir stressad av att skriva detta. Men ja, så ser mitt schema ut tills jag kommer hem. Och som ni vet har vi tidigare haft väldigt lite lektioner precis innan tentor men eftersom det är så mycket på en gång nu så är tyvärr det inte fallet den här gången. Men men, det ska nog gå på något vis. Försöker strukturera upp mitt plugg, och det går ju i alla fall bättre än att faktiskt utföra det. Japp, jag är otroligt duktig på att skriva fina små listor med prioritetsordningar och deadlines åt mig själv, det är sen när jag är klar med listan som problemet kommer... Då sitter jag där och har ingen som helst ork att börja med någonting. Nope, jag har fastnat i den klassiska fällan. Ni vet den där när man har så mycket att göra att man inte orkar göra någonting. Kul kul. Nä men solen skiner idag, det är ju något positivt! Klarblå himmel, så någon promenad ska väl kunna bli av idag i alla fall. Kanske kan gå av den där gnagande huvudvärken som inte vill släppa...
 
Förlåt för det inte så jättepositiva inlägget, men ibland blir det så! Tror i alla fall att vi ska ta oss en tur på stan sen, efter jag lyckats få lite plugg ur vägen i alla fall...
 
Ha det fint!
Kram :)

Kommentarer:

1 Anton din lilla bro:

Det lät som väääääääääääääldigt mycket jobb😔. Men lycka till!!!😀

Svar: Haha tack Anton! Försöker tänka att när allt är över får jag ju komma hem och krama om min lilla bro! ;)
ellenskarameller.blogg.se

Kommentera här: