Kanelbullens dag och tenta

Hola guapas!
 
Igår var det dags för mitt livs första tenta och jag tror att det gick ganska bra. Snabbt gick det i alla fall, jag var klar efter tjugo minuter men man var tvungen att sitta kvar i 45 minuter så hann ju ändra en del svar tjugo gånger och såklart blev det fel till slut... Men jaja, värre saker har väl hänt. Håller tummarna tills jag får resultatet! 
 
Men igår var det ju inte bara tentadag, utan också kanelbullens dag! Så efter tentan gick jag och köpte ingredienser för att sedan ställa mig och baka bullar i vårt lilla kök. Det var minst sagt spännande... I brist på annat fick jag använda Davids proteinshakemugg som litermått, min termosmugg som kavel och istället för att pensla bullarna fick jag doppa papper och smeta på bullarna... Men det blev bra ändå och det kändes lyxigt med hembakat! Har saknat att baka, det har liksom inte blivit av. 
 
Tanken igår var att vi kanske skulle gå ut och ta en drink eller så för att fira tentan men värsta åskovädret anlände till Barcelona så det blev fredagsmys istället. Vädret var helt otroligt, blixtarna lyste verkligen upp hela himlen! Jag tycker verkligen sånt väder är otroligt mysigt så det gjorde inte mig så mycket. Vi var helt slut och sov någon timme (dumt jag vet, men vi kunde inte hålla oss) och sen drack vi te, åt bullar och tittade på film i vårt mysiga vardagsrum! Den perfekta avslutningen på en fredag som började ganska nervöst... 
 
Våra helgplaner är rätt så oklara, nu har ju jag blivit lite friskare äntligen men nu är David ordentligt sjuk istället, stackaren! Så vi får se hur han mår. Men på söndag hoppas jag på att vi orkar oss iväg till Montjuic för att besöka ett konstmuseum som ska vara otroligt vackert och häftigt! Många museer här har nämligen gratis inträde första söndagen i månaden så det gäller att passa på!
 
Hur var er fredag och hur ser er helg ut? 
 
Ha det så bra, 
 
Kram Kram! 

Kommentarer:

1 Roger och Marie:

Hej, Lägenheten var ju perfa. Vad kul att det är så nära plugget och stranden. Vi har varit uppe i Luleå och haft konferens. Nu kör vi hem. Sammanlagt har vi kört nästan lika långt som det är till Barcelona från oss :-). Här börjar hösten komma med nattkallt. Gula träd i Norrland, men varmt på dagarna. Hoppas ni hade det bra i helgen och att du mår bättre i din förkylning David. Ha det bra!!!

Svar: Vi har haft en bra helg och David är ännu inte frisk, men i alla fall friskare! Kram på er, ta hand om er och ha det bra!
ellenskarameller.blogg.se

Kommentera här: