Saker jag inte trodde jag skulle sakna

Nu har jag upplevt hur det är att skriva fonetiktenta med feber. Det är inget jag rekommenderar... På delar av provet skakade jag så mycket att jag fick sudda ut och skriva om för att det blev för otydlig handstil. Behöver jag säga att jag är överlycklig att det är över? 
 
Nu har vi varit här nästan halva tiden och jag tänkte berätta om saker jag saknar, och saker jag kommer sakna med Barcelona när jag kommer hem! 
 
Saker jag saknar: 
- Min familj och mina vänner saknar jag så det finns inga ord för det 
- Cilla, min älskade hund <3
- SVENSKT BRÖD shit vad jag skulle döda för en helt vanlig svensk limpmacka med prästost på 
- prästost, eller egentligen ost på mackan överhuvudtaget
- Svensk tv, tänk att kunna se Idol i realtid! Fast det är ganska mysigt att se det i sängen på söndagsmorgonen också så jag ska inte klaga
- mitt piano. åh vad jag saknar att bara sätta mig och spela och sjunga ut allt som rör sig inom mig. Vi har köpt en gitarr för att stilla behovet men det är inte samma sak eftersom jag inte kan tillräckligt mycket för att bara kunna spela fritt
- barn. Yes, jag saknar barn. Det låter kanske lite konstigt men jag saknar mina kusiner, Davids systrars barn och diverse barnvaktsbarn. Jag har ju hela mitt liv varit omringad av barn, i familj och släkt men också i och med att jag jobbat som barnvakt i rätt många år. Och nu har jag inte haft någon närkontakt med barn på nästan två månader. Vill få en barnkram, hjälpa dem att sätta på sina små vantar och putta på gungan. Jag vill höra deras finurliga tankar och få teckningar med mitt namn på. Tur att det blir barnbomb så fort jag kommer hem, jul är en bra tidpunkt att komma hem känner jag 
- Att inte bo i en stad. Vill känna tystnaden och lugnet på kvällen och framför allt, kunna se alla stjärnor på himlen. 
 
Saker jag kommer att sakna med Barcelona:
- inte så oväntat kanske att det här kommer först men; deras fantastiska choklad. Billig och underbart god är den. Farligt! Hoppas jag har vikt kvar i väskan så jag kan ta med mig lite... 
- Filipinos! Och nej det är inte människor från Filippinerna, även om det är den egentliga betydelsen... Filipinos är nämligen de godaste kakorna som finns att köpa! Det är chokladkex i form av ringar, som är doppade i ett tjockt lager vit choklad. Helt underbara är de, framför allt för en chokladälskare som mig! Sen skadar det ju inte heller att ett paket kostar ca 6 kronor... 
- klimatet! Det är så underbart här just nu. November och December blir kanske inte lika mysiga men jag har inget emot lite mer kyla faktiskt. Att kunna ta en kvällspromenad i linne och shorts mellan kl tio och tolv på kvällen i mitten på oktober, det är fantastiskt. 
- den vackra staden! Det är så otroligt vackert här, vackra hus, gränder, fontäner, stranden, parker, you name it! 
- att det är så nära till allt. Vi har gångavstånd till det mesta och annars ligger tunnelbanan ett tiotal meter bort. Lite skillnad från Skogby... 
- spanskan. Inte skolan utan att man möter spanskan i vardagslivet. Det är roligt tycker jag. 
- att ha havet och stranden så nära. Vår lilla sjö kan liksom inte mäta sig med medelhavet... 
 
Det var bara några saker, men ni ska veta att man saknar mycket man inte ens tänkt på att det gick att sakna! 
 
Ha det bra, Buen fin de semana! 

Kommentarer:

1 Anton din lilla bro.:

Hej! Tycker du inte om vår lilla sjö?! Roligt att du saknar oss . Har du sett några andra djur än katter ,hundar och stadsfåglar? Krya på dig! /Anton ;)

2 Anton din lilla bro.:

Hej! Tycker du inte om vår lilla sjö?! Roligt att du saknar oss . Har du sett några andra djur än katter ,hundar och stadsfåglar? Krya på dig! /Anton ;)

Svar: Älskade bro! Det är väl klart att jag tycker om vår lilla sjö, men du vet att jag är mer en havet-människa ;) Er saknar jag mest av allt ju! <3 Det finns otroligt många hundar här faktiskt! Men annars har jag hittills inte sett så mycket exotiska djur faktiskt.. Men Erik och Erica som är här och hälsar på nu vill gärna gå på zoo:t som finns här i Barcelona så snart har jag nog sett en väldigt massa djur! Jag mår bättre nu som tur är. Hur är det med dig? Hur går det med trombonen och skolan? Roliga kompisar? Längtar tills ni kommer hit!! KRAM din bästaste syster ;) <3
ellenskarameller.blogg.se

3 Clara:

Åh vad glad jag blir av att läsa det du skriver min älskade älskade vän!
Jag saknar dig, det är ju helt sjukt detta - att vi inte pratat, skrattat, gjort hutthutt-kramar på SÅ länge. Jag vill verkligen till Spanien och hälsa på, men jag jobbar hela veckorna just nu och vet inte om jag kommer till soliga Barca. Men oavsett, när du kommer hem till snöiga Sverige, då är det vi som åker pulka, dricker varm choklad, vandrar i Gamla stan, Skypar med Johanna, köper paket (ja, jag lär inte vara ute i god tid detta år heller. man jag har lärt mig att acceptera det. aah så skönt), DEKORERAR PEPPARKAKOR 2.0 - WE'RE GOING PRO TYCKER JAG! (Ps, emma är med på detta. kom hem i tid bara!) för jag säger som Maria Mena, I MISS YOU LOVE.

Lyssna på Old Pine med Ben Howard och tänk på oss i höstiga Sverige. Byt sen till Mr Bisbal och ta vara på allt allt allt Spanien har att erbjuda. Minne för livet tjejen, vad vill du att din saga ska innehålla? Du klarar allt. Så är det bara. KÖR.

Älskar dig mest! PUSS FRÅN LILLA (HAHAHA, I nästa pass ska jag se till att det står 1.80!) MIG!

ps. Hejhej David med.

Svar: hej finaste du! Jag förstår, jobb ställer ofta till det.. var jobbar du nu? You bet, it's a deal! När jag kommer hem kommer jag ha en sån extrem Clara-abstinens så du kommer inte att ha något val, mohihihi... Vill sitta i ditt rum och dekorera pepparkakor, dricka te i för stora koppar och prata om allt mellan himmel och jord. Te quiero, mi amiga maravillosa! Ta hand om dig, och gör inget dumt bara för att jag inte är hemma och håller koll på dig ;) PUSSSSSS!!
ellenskarameller.blogg.se

4 Clara:

ps 2. EH, TA VARA PÅ DET SPANSKA GULDET - CHOKLADEN. den är ju förfaan svindyr här! :O :O :O
löv ju.

Kommentera här: